Intelino Smart Train

Vláček Intelino Smart Train je interaktivní didaktická robotická pomůcka, která kombinuje virtuální a manuální hru a slouží tak jako nástroj pro rozvoj:

  • pravolevé orientace,
  • informatického myšlení,
  • logického myšlení,
  • komunikace a spolupráce.

Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ

Přesah: 2. stupeň ZŠ

Způsob programování: Prostřednictvím plastových barevných lamel, které vložíme přímo na kolejnici, vytváříme kódy. Vláček lze díky Bluetooth ovládat prostřednictvím aplikací Intelino play (tvorba vlastních příkazů, možnost nahrát vlastní zvuk, ovládání na principu joysticku), Intelino edu central (ovládání řízené ikonou vláčku, úvod do práce s robotem) a Intelino Scratch (porpojení programování ve Scratchi s jízdou vláčku). Tyto aplikace je možné stáhnout na zažízení iOS nebo Android, nebo je k dispozici webová aplikace. Vláček intelino lze také programovat pomocí jazyka Python.

Potřebné množství: Záleží na typu aktivity. V případě řízené aktivity pedagogem je možné mít na jednoho robota až 10 žáků. Pokud chceme pro žáky připravit samostatnou práci například v podobě stanovišť či menších skupin, doporučujeme 3–5 žáků pro práci s jedním vláčkem. Možné je koupit třídní sadu po čtyřech vláčcích.

Příslušenství: 

  • spojky pro dřevěné kolejnice pro Smart Train,
  • sada kolejnic a barevných dlaždic pro Smart Train (součást balení Intelino® Smart Train – chytrý nabíjecí elektrický vláček s dráhou i Intelino® Smart Train – třídní sada),
  • tunel a stanice pro Smart Train,
  • sada krátkých kolejí pro Smart Train (součást balení Intelino® Smart Train – třídní sada),
  • most s pilíři pro Smart Train,
  • sada výškově nastavitelných podpěr pro Smart Train,
  • možnost použití dřevěných kolejnic (BRIO, IKEA, Thomas & Friends a dalších),
  • možnost použití dřevěných vagonů – připojení díky elektromagnetickým spojkám.

Nabíjení: Vestavěná dobíjecí baterie Li-Po (micro USB). Po nabití vydrží pracovat cca 1, 5–2 h.

Využití: Pro rozvoj slovní zásoby, základů logického uvažování a kódování. V MŠ pro rozvoj jemné motoriky. V ZŠ lze použíč napříč předměty v 1.–9. ročníku. Hodí se do výuky informatiky a fyziky.

Výhody: Lze propojit s libovolným tématem, v aplikacích je možné nahrát vlastní zvuky či tvořit vlastní kódy, propojení s prostředím Scratch pro starší děti - využitelné napříč ročníky ZŠ, aplikace v českém jazyce, možnost využití dřevěných kolejnic i vagonú, aplikace jsou dostuné na zařízeních iOS i Android.

Nevýhody: Pro pokročilejší stavby je potřeba dokoupit koleje.

Materiály pro výuku: Materiály v angličtině pro výuku jsou dostupné z webových stránek. Náměty do hodin a jiné materiály jsou také dostupné na oficiálních webových stránkách intelino.com.