Ozobot EVO

Ozobot EVO je interaktivní, programovatelná, edukativní robotická pomůcka. Ozobot má v sobě integrováno 5 světelných čidel, z toho jedno barevné, 7 RGB LED diod, expresivní zvuky, senzory přiblížení (2x vzadu, 2x vpředu), funkci aktualizace firmwaru, režim jízdy a OzoChat. Prostřednictvím robota můžeme žáků rozvíjet:

  • informatické myšlení a základy algoritmizace,
  • kreativitu při řešení problémových úloh,
  • komunikaci a spolupráci, 
  • kritické myšlení a myšlení v souvislostech.

Aplikace je kompatibilní s iOS a Android.

Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ

Přesah:

Způsob programování: Na papíře pomocí barevných tzv. ozokódů, v aplikaci Ozobit Groove či v online prostředí Ozo Blockly (blokově). Ozo Blockly obsahuje i mód MetaBot, kde je možné vytvořit program pro Ozobota a následně si jej pustit prostřednictvím rozšířené reality po načtení QR kódu, který se zobrazí na obrazovce. Aplikace je kompatibilní s iOS a Android.

Potřebné množství: Záleží na konkrétním vzdělávacím cíli. Někdy je výhodné mít Ozobota do dvojice, jindy nám postačí jeden robot do skupiny čtyř žáků k ověření funkčnosti programu.

Příslušenství (není součástí robota): 

  • možnost vytisknutí příslušenství na 3D tiskárně – thingiverse.com,
  • puzzle pro Ozobota, AR puzzle – rozšířená realita pro Ozobota,
  • fixy na flipchart tabule se seříznutým hrotem – vhodné pro kreslení čar,
  • rozbočovač na USB – vhodný pro nabíjení většího počtu Ozobotů,
  • samolepky s kódy, kódovací podložka 150x150 cm pro Ozobota
  • v online prostředí (polština) je možné tvořit trasu pro Ozobota – prostředí nabízí export v pdf podobě.

Nabíjení: Vestavěná dobíjecí baterie (USB). Doba nabíjení je 45–60 minut a po nabití vydrží pracovat přibližně 1 h podle stáří robota.

Využití: Napříč předměty v 1.–9. ročníku. 

Výhody: Možnost programování jak fixami, tak v online prostředí. Mód pro rozšířenou realitu, který umožňuje vidět robota skrz dotykové zařízení. Možnost vzájemné interakce mezi Ozoboty EVO.

Nevýhody:

Materiály pro výuku: